نواز افزود: وجود دستگاههای POS سیار در جایگاهها و شکستن انحصار این امکان را میدهد که از نظر اختلالات خدمات بانکی، هیچگاه جایگاهها دچار توقف فعالیت نشوند.
سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: فعالیت انحصاری یک شرکت پرداخت الکترونیک، از عوامل تکرار حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت و عقب ماندگی در استفاده از فناوریهای نوین در جایگاهها است.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: ما بارها اعلام کردیم که میتوانیم مشاورههای تخصصی به دولت ارائه دهیم که طرحهایی که به نفع مردم است بدون کوچکترین مشکلی تدوین و اجرا شود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز میشود تا کارتهای سوخت فعلی حذف شوند.
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت: میزان استفاده از کارت سوخت شخصی برای بنزین آزاد نسبت به قبل حدود ۱۰ برابر شده است و روند افزایشی ادامه دارد و مردم توجه داشته باشند که از ابتدای مرداد هر جایگاه بنزین فقط یک کارت سوخت دارد.
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور گفت: استفاده از کارت سوخت، مشکلاتی مانند واردات تراشه و هزینههای دیگر را اضافه میکند که میتوان این هزینهها را حذف کرد.
سخنگوی صنف جایگاهداران هرگونه سهمیهبندی جدید و تغییر قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: بیش از یکسال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارتهای سوخت شخصی، ۱۵۰ لیتر است و هیچ تغییری در سهمیهبندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشتهایم.
سخنگوی صنف جایگاهداران گفت: پیشبینی ما این است میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخـتگیری با نرخ آزاد، در ماه جاری و ماه آینده باز هم بیشتر خواهد شد و این سیر صعودی است.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور میگوید در ایام پایانی سال، رشد مصرف بنزین که در صد سال اخیر بیسابقه بود، موجب شد ایران در بین کشورهای جهان به رتبه هفتم از لحاظ مصرف روزانه بنزین برسد.
سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: اگر کارکنان جایگاهها بخواهند به صورت اجباری مکمل را داخل باک خودرو بریزند، مردم میتوانند خودروی خود را متوقف کنند و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.